آخرین بروز رسانی: 11ام اردیبهشت, 1403

هنرمند باید ارتباط دوسویه‌ای را بین مخاطب و تئاتر رضوی ایجاد کند

کارگردان نمایش منتخب"پر" گفت: هنرمند باید ارتباط دوسویه‌ای را بین مخاطب و تئاتر رضوی ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمد رسائلی، کارگردان نمایش منتخب”پر” با بیان اینکه این نمایشنامه  نوشته آقای مجید کاظم زاده مژدهی است، اظهارکرد: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم.
وی با بیان اینکه این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفشدار حرم امام رضاست و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد، گفت: امیدواریم در مرحله اجرا نیز گیرایی داستان برای مخاطب محرز باشد و مورد اقبال قرار گیرد.
این کارگردان عرصه تئاتر با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا، دارای چارت و چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: به لحاظ ماهیت برای تولید اثر در حوزه رضوی به عنوان کارگردان و یا بازیگر و طراح و …. برای القای آن روح و جان معنوی کار به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود چرا که تاثیر روانی که من هنرمند در وجودم از امام رضا(ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است.
به گفته وی، هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادتی خاصی که خودش با امام رضا(ع) می‌گیرد را به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی صورت گرفته و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.
رسائلی، حضور در جشنواره رضوی را مایه سعادت و افتخار برای یک هنرمند قلمداد و عنوان کرد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی دارد.
وی، تغییر رویکرد جشنواره به سمت حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود را گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش دانست و این مهم را مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی قلمداد کرد.
رسائلی با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، متذکر شد: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.
انتهای پیام/ز.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه