به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محسن اکرمی، کارگردان نمایش منتخب «خداداد» با بیان اینکه این نمایش نوشته‌ی آقای سیروس همتی است که احترام به بزرگترها و توسل به ائمه اطهار(ع) برای حل مشکلات را دنبال می‌کند، اظهار کرد: با توجه به جامعیت جشنواره امام رضا(ع)، این رویداد حتی می‌تواند در سطح بین‌المللی نیز برگزار شود تا به این واسطه اهداف آن در راستای معرفی فرهنگ رضوی و سیره امام هشتم(ع) بیش از پیش فراهم شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که در جشنواره رضوی حضور دارد، گفت: وجود چنین جشنواره تخصصی و موضوع محوری، تا حد بسیار زیادی برای نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه ابزار هنری تئاتر موثر و لازم و حتی ضروری است.
کارگردان نمایش منتخب «خداداد» با اشاره به اینکه در زمان‌های قدیم مردم برای حل مشکلات خود همواره توسل به امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) داشته و به این اعتقاد بیشتر پایبند بودند، عنوان کرد: این مولفه مهم معنوی و ارادتی را باید در قالب ابزار هنری مانند تئاتر به نسل جدید و خصوصا کودکان و نوجوانان انتقال دهیم که در این زمینه تئاتر عروسکی برای کودکان جذابیت بیشتری دارد.
این کارگردان عرصه تئاتر عروسکی با اشاره به حساسیت تولید اثر برای مخاطب کودک نیز گفت: کسی که می‌خواهد برای قشر کودک کاری انجام دهد باید با روانشناسی کودک نیز آشنا بوده و حساسیت‌های گروه‌های سنی کودک تا نوجوان را بشناسد.

وی با توجه به اهمیت اشراف نویسنده به روحیات قشر کودک و نوجوان نیز ابراز کرد: در مباحث مذهبی و اعتقادی خلق اثر برای این قشر، علاوه بر توجه به خصوصیت های این گروه سنی، زبانی که برای انتقال مفهوم مورد استفاده قرار میگرد نیز مهم است.
این کارگردان عرصه تئاتر عروسکی متذکر شد: علاوه بر اهمیت این موارد هر چه تئاتر، جذاب‌تر باشد مخاطب کودک و نوجوان آن را بیشتر مورد پذیرش قرار داده و ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کنند و رغبت بیشتری نیز برای درونی کردن مفاهیم آن داشته باشند.
انتهای پیام/ز.م/