آخرین بروز رسانی: 22ام اردیبهشت, 1403

معنویت جشنواره امام رضا(ع)، جریان سیال داستان را گیرا می‌کند

کارگردان نمایش منتخب «صاحب سرزمین نور» با بیان این که معنویت جشنواره امام رضا(ع)، جریان سیال داستان را گیرا می‌کند، گفت: در تلاش هستم که تمام اجر‌اهای خود را رایگان کنم و درصددم مخاطبانم خانواده‌هایی باشند که تا به حال مشهد نرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، رهبان مسلمی، کارگردان نمایش منتخب «صاحب سرزمین نور» اظهارکرد: کارکردن در حوزه رضوی و برای امام رضا(ع) توفیق می‌خواهد و افتخاری ارزشمند و جنس آن با دیگر کارها متفاوت است.
وی ادامه داد: در حوزه رضوی آن حس و حالی که هنرمند باید حین اجرا به مخاطب انتقال دهد با همه کارها فرق دارد و معنویت و ارادت آن جریان سیال داستان را گیرا می‌کند.
به زعم کارگردان نمایش منتخب «صاحب سرزمین نور» در حیطه کار برای این جنس موضوعات، علاوه بر مباحث تکنیکی هنری، حس و حال بازیگر نیز تاثیر به سزایی دارد؛ چرا که این نوع کارها مصداق بازر آن چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند، است.
وی، رویکرد جشنواره به سمت اجراهای عمومی در شهرها را اتفاق خوب این رویداد ملی ارزیابی کرد و گفت: در تلاش هستم که تمام اجرا‌های خود را رایگان کنم و درصددم مخاطبانم خانواده‌هایی باشند که تا به حال مشهد نرفته‌اند.
مسلمی با اشاره به تاثیرگذاری آثاری که برای امام هشتم(ع) ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی زمانی که دکور کار را می‌چیدیم، مردم با دیدن آن هم تحت تاثیر قرار می‌گرفتند چرا که قلبا به ساحت امام رضا(ع) ارادت دارند.
وی با بیان اینکه قبل از کرونا، جشنواره پویاتر برگزار می‌شد، تصریح کرد: زمان کرونا و یا بعد از آن مقداری فعالیت‌های فرهنگی و هنری کمرنگ شد که به تبع این موضوع، جشنواره رضوی نیز مقداری کمرنگ شد، اما تغییر رویکردی که امسال برای اجرای عموم نمایش‌ها داشت منجر به پویایی دوباره آن خواهد شد.
کارگردان نمایش منتخب “صاحب سرزمین نور” گفت: توجه به این رویکرد سبب جذب بیشتر مخاطب عام به هنر رضوی به زبان تئاتر می‌شود و در ترویج سیره امام هشتم(ع) در بین عموم مردم نیز موثر است.
وی ابراز کرد: زائری که به حرم می‌رود با دستانی خالیست و حتی از آقا حوائج خود را نیز طلب می‌کند و انتظار عنایت دارد پس حمایت از اجراهای عمومی این حوزه با کمترین هزینه و حتی رایگان برای مردم با روح سیره رضوی سازگارتر است.
مسلمی در پایان سخنانش حذف بخش رقابتی و ایجاد فرصت برای گروه‌های نمایش در اجرای عموم در شهرهای خود را نزدیکترین مولفه به کرامات رضوی قلمداد کرد .
انتهای پیام/ز.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه