آخرین بروز رسانی: 31ام اردیبهشت, 1403

لزوم توجه به فطرت توحیدی در شعر کودکان و نوجوانان رضوی

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بر اهمیت فطرت توحیدی و بازنمایی امام رضا (ع) در ادبیات کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد:گفتمان توحیدی، امامت، ولایت عهدی و تربیتی و اخلاقی را باید محوریت همه اشعار کودکانه قرار دهیم.
وی ادامه داد: این وجوه نباید به صورت ناقص به کودکان ارائه شوند و باید از همه اضلاع وجودی امام رضا (ع) برای تبیین یک تصویر کامل استفاده شود.
سعیدی زاده تصریح کرد: هر کودکی با فطرت توحیدی آفریده شده و این فطرت با تأثیرات فرهنگی و اجتماعی غبار می‌گیرد، اما تغییر نمی‌کند.
همچنین، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از تلاش‌ها برای تقویت نقش نخبگان در توسعه فرهنگی و هنری جامعه خبر داد و اعلام کرد: جشنواره با هدف تبدیل شدن به یک رویداد تولیدی و حرفه‌ای، در حال قوام گرفتن است و با کمک نخبگان، جشنواره طی پنج سال آینده به بلوغ کامل برسد و باید به تعبیر رهبر انقلاب، نخبگان بسازند تا مردم بهره‌مند شوند.
سعیدی زاده با اشاره به اینکه این رویداد به عنوان یک تعامل نخبگانی و مردمی مطرح شده و برنامه‌ریزی شده است تا این تعامل در دوره‌های آتی بیشتر تقویت شود، بیان کرد: این جشنواره نه تنها به عنوان یک رویداد فرهنگی، بلکه به عنوان یک پلتفرم برای تبادل ایده‌ها و تجربیات بین نخبگان و عموم مردم شناخته شده است.
انتهای پیام/ح.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه