آخرین بروز رسانی: 12ام اردیبهشت, 1403

شعر؛ بستری برای انتقال معرفت و حکمت رضوی

کارگاه آموزشی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر ترکی - آذری رضوی با حضور ۲۵ شاعر و نویسنده در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان «چایپاره» استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید سعید سلیمان پور، دبیر هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر ترکی-آذری رضوی با تاکید بر اینکه در این کارگاه به بررسی و تحلیل عمیقی از شعر رضوی پرداخته و مباحثی محتوایی در ارتباط با آن مطرح شد، اظهارکرد: اصل مهم در خلق اثر و توفیق آن، دورشدن از مستقیم‌گویی و شعارزدگی است.
وی با اشاره به اینکه این رویداد با حضور افراد مهم و فعال در زمینه شعر و ادبیات، به محتوای گنجانیده شده در شعر رضوی پرداخت، افزود: هر اثری که از نظر عاطفی و جوهره شعری قوی‌تر باشد و در وزن، ردیف و قافیه مناسب و همخوان با محتوا، سروده شده باشد، طبیعتا ماندگارتر خواهد بود.
دبیر هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر ترکی-آذری رضوی خاطرنشان کرد: در این عرصه مضمون‌آفرینی‌های قوی و بدیع، در کنار زبان سالم و استوار حرف اول و آخر را می‌زند. همه این مقدمات باید به مسیری هدایت شود که نهایتا شعر رضوی در کنار تأثیرگذاری‌اش، بستری برای انتقال معرفت و حکمت رضوی نیز باشد.
در بخش دیگری از این مراسم، شاعران شهرستان چایپاره شعرهای رضوی خویش را خواندند و بخشی از زمان این کارگاه نیز به نقد و بررسی آثار خوانده‌شده توسط سعید سلیمان‌پور اختصاص یافت.
شعرهای رضوی خوانده شده توسط شاعران شهرستان «چایپاره» توسط سعید سلیمان پور مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این بخش‌ها، فرصتی برای بررسی عمیق‌تر شعر و اشعار ارائه‌شده بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.
تا میلاد با سعادت امام رضا(ع) کارگاه‌های آموزشی مختلفی پیرامون شعر ترکی – آذری رضوی، در شهرهایی همچون خوی، میاندوآب، نقده و ارومیه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه