آخرین بروز رسانی: 2ام خرداد, 1403

روایتی خاص از آدم‌های معمولی در برنامه «به سمت اقیانوس»

مجموعه مستند «سمت اقیانوس» به تهیه کنندگی مسعود زارعیان، روایتی دیدنی از تعامل معرفتی و ارتباط دلی زائران حرم امام رضا(ع) است که در ایام دهه کرامت هر روز ساعت ۱۲:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، مسعود زارعیان، تهیه‌کننده مستند سمت اقیانوس با بیان این که در این مستند دنبال آدم‌های معروف و مشهور نبودیم، گفت: مستند سمت اقیانوس در مورد قصه آدم‌های معمولی با امام رضا(ع) است و در هر قسمت داستان مواجهه و ارتباط یک نفر از آن‌ها با امام رئوف از زبان خودشان روایت می‌شود.

مسعود زارعیان افزود: در دل روایت داستان این آدم‌ها، به نوعی به معارف رضوی مانند فضائل، محبت، کرامات، معجزه و ارتباط دلی مردم با حضرت ثامن‌الحجج(ع) پرداخته می‌شود، در حقیقت هر کدام از این افراد نماینده قشری از جامعه هستند که به زبان عامی و راحت و سلیس قصه خود را بازگو می‌کنند.

وی با اشاره به این که مستند سمت اقیانوس 13 قسمت و 13 قصه متفاوت دارد، توضیح داد: تلاش ما بر این بوده تا در این مستند تمام طبقات جامعه را به مکتب رضوی نزدیک کنیم، البته برنامه آنقدر متنوع باشد که مخاطبان، تماشاگر تمامی قسمت‌ها شوند.

تهیه‌کنننده مستند اقیانوس با تاکید بر این که حرم حضرت رضا(ع) محل تلاقی میلیون‌ها قصه از سراسر جهان است که بسیاری از این قصه‌ها مغفول مانده است، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در مستند سمت اقیانوس اولین مواجهه مخاطب با سوژه در حرم مطهر رضوی باشد و سپس به زندگی شخصی و در ادامه به داستان او در مورد امام مهربانی‌ها نزدیک شویم.

زارعیان از تشکیل تیم پژوهشی برای شناسایی سوژه‌ها خبر داد و گفت: تعدادی از سوژه‌ها را از قبل و تعدادی را با پرس‌وجو شناسایی کردیم البته چند موردی هم به صورت اتفاقی در حرم مطهر با آن‌ها برخورد داشتیم و دیدیم داستان جالبی دارند.

وی با بیان این که فیلمبرداری مجموعه مستند سمت اقیانوس از خرداد ماه سال گذشته کلید خورد، اظهار کرد: اگر سوژه‌های ما مشهدی بودند فیلمبرداری در مشهد و اگر ساکن سایر شهرهای کشور بودند بخشی از آن در حرم امام رضا(ع) و بخشی در شهر محل سکونت‌شان فیلمبرداری شد تا بهتر بتوانیم تعامل معرفی آن‌ها را با حضرت رضا(ع) نشان دهیم.

تهیه‌کننده مستند اقیانوس از همراهی و همکاری اداره ارتباطات و رسانه آستان قدس و همچنین بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای تهیه این مستند خبر داد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه