آخرین بروز رسانی: 11ام آذر, 1402

رسانه ماندگارترین ابزار و وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت (ع) است

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام رسانه را ماندگارترین ابزار و وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت (ع) دانست و افزود : با در نظر گرفتن اینکه این دوره از جشنواره بعد از پنج سال برگزار شد، به لحاظ محتوایی...

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام رسانه را ماندگارترین ابزار و وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت (ع) دانست و افزود : با در نظر گرفتن اینکه این دوره از جشنواره بعد از پنج سال برگزار شد، به لحاظ محتوایی در سطح عالی بود؛ کاری که میخواهد برای اهل‌بیت (ع) انجام شود باید در حد عالی باشد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، اختتامیه دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور شب گذشته به میزبانی استان گیلان در تالار آینه حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد و منتخبان این جشنواره برندگان خود را شناخت.

مرتضی سعیدی‌زاده رسانه را ماندگارترین ابزار و وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت (ع) دانست و افزود : با در نظر گرفتن اینکه این دوره از جشنواره بعد از پنج سال برگزار شد، به لحاظ محتوایی در سطح عالی بود؛ کاری که میخواهد برای اهل‌بیت (ع) انجام شود باید در حد عالی باشد.

وی ادامه داد : باعث مسرت و خوشحالی است که در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) میزبان و همراه مجموعه‌ای از رسانه‌های کشور هستیم که رسالت فرهنگی به دوش میکشند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با یادآور شدن این که در مواجهه با مسائل مختلف در جامعه اسلامی باید به سیره و روش سیاسی تربیتی و اجتماعی خاص ائمه اطهار و اهل‌بیت (ع) توجه ویژه داشت بیان کرد : در سطح اول شیوه، روش و منش امام رضا (ع) درون‌گفتمانی، خرمندی و مدارا با مردم بوده ؛ ما در مواجهه با جهان اسلام و انسجام‌بخشی در نقطه کنونی نیازمند وحدت هستیم و این با زبان گفتمان انجام می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: گفتگو با عقلانیت و زبان رسانه به فرهنگ‌سازی کمک میکند و اینگونه است که می‌توانیم فرهنگ و جریان رضوی را گسترش بدهیم.

سید جلال فیاضی دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور نیز به تشریح روند اجرای جشنواره و نحوه بررسی آثار به صورت دو مرحله‌ای (انتخاب و داوری تخصصی و نهایی) پرداخت و از مدعوین، شرکت‌کنندگان، داوران و کمیته انتخاب آثار و همهٔ بانیان برگزاری این دوره از جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور تشکر کرد.

وی علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) را الگوی مدارارو گفتگو عنوان کرد اظهار داشت : بر ماست که به درستی از احادیث و سیره و روش زندگی امام رضا (ع) الگوبرداری و بهره‌برداری کنیم و در زندگی و جامعه امروزی به آنها عمل کنیم.

فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، تصویر دروغین و خشونت‌بار ساخته شده از اسلام توسط بیگانگان (با هدف ترویج اسلام‌هراسی) را چالش اصلی ما برشمرد.
وی نیز با متذکر شدن مهربانی، عطوفت و مدارای امام رضا (ع) با همه مردم از رسانه‌ها خواستار شد که به‌طور ویژه به این چنین مسائل بپردازند.

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه