آخرین بروز رسانی: 11ام اردیبهشت, 1403

حذف بخش رقابتی سبب توجه بیشتر به سلیقه مردمی می‌شود

نویسنده و کارگردان نمایش منتخب «آبی گونه» گفت: حمایت از اجراهای عموم گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند زیرا این کار بحث مخاطب محوری و توجه به مخاطب مردمی را ارتقا می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش منتخب «آبی گونه» با اشاره به مضمون این نمایش که مربوط به جریان زندگی پسری است که از مشهد برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش به تهران می‌رود، به سابقه حضورش در این جشنواره و کسب رتبه در بخش نمایشنامه نویسی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوتی دارد، به استمرار این جشنواره طی سالیان دراز اشاره و این مهم را وجه تمایز شایان توجه این رویداد، قلمداد کرد.
نویسنده و کارگردان نمایش منتخب «آبی گونه» با بیان اینکه جشنواره رضوی، جزو معدود جشنواره‌های موضوع‌محور کشور است که در برگزاری آن وقفه نمی‌افتد، استمرار این رویداد را نقطه قوت آن دانست و بر اهمیت جریان سازی در حوزه رضوی به این واسطه صحه گذاشت.
مهدوی با اشاره به تغيير رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه ها در شهر خود نیز گفت: در گذشته وجود موضوع رقابتی گروه‌ها را در ارائه اثر برای خود جشنواره ترغیب میکرد در حالی که در رویکرد جدید، “مخاطب مردمی” و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطب مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.
وی با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شد، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام برگزاری اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.
انتهای پیام/ز.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه