آخرین بروز رسانی: 11ام اردیبهشت, 1403

جشنواره رضوی در طرح کردن ایده‌های ناب همواره پیشگام است

نویسنده و کارگردان نمایش منتخب دارشکنه گفت: جشنواره رضوی را رویداد موثر و مفیدی می‌دانم چراکه هیچوقت درجا نزده و در مطرح کردن ایده‌های ناب، پیشگام بوده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدرضا شاهمردی، نویسنده و کارگردان نمایش منتخب «دارشکنه» اظهارکرد: نمایش دارشکنه در واقع بازخوانی یا قرائتی از برخی اتفاقاتی به شمار می‌آید که در دهه شصت توسط منافقان رقم خورده است؛ به این مضمون در حال گروهی از زنان منافق درصدد بمب گذاری در مجلس روضه امام رضا(ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی معنوی رقم می خورد.
به گفته وی، این نمایش‌نامه سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت(ع) هستند.
شاهمردی با اشاره به اینکه معلم حوزه ادبیات دراماتیک بوده و تحصیلات دانشگاهی و عالیه خود را در این خصوص گذرانده، تصریح کرد: برای من همیشه نمایش و نمایشنامه نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی مطرح است.
وی ابراز کرد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند تمام تلاشم بر پیاده سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می بندم و خدا را شاکرم که عموم این دغدغه ها مربوط به حوزه مقاومت و نمايش های دینی و آئینی مربوط می‌شود.
نویسنده و کارگردان نمایش منتخب دارشکنه با اشاره به سابقه حضورش در دوره های قبلی جشنواره رضوی، خاطرنشان کرد: بنده جشنواره رضوی را رویداد موثر و مفیدی می دانم که هیچوقت درجا نزده و در مطرح کردن ایده‌های ناب ، پیشگام بوده است.
به زعم وی، وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسائل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج شده و به موضوعات و ایده‌های بیش از پیش پرداخته شود.
شاهمردی متذکر شد: در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر بفرد در این حوزه به رقابت بپردازند.
وی گفت: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.
این نویسنده و کارگردان عرصه تئاتر، گریزی هم به حذف بخش رقابتی در جشنواره امسال زد و با به فال نیک گرفتن این تغییر، عنوان کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم برود اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بیش از پیش بهره گرفته شود.
انتهای پیام/ز.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه