آخرین بروز رسانی: 12ام خرداد, 1403

جشنواره تئاتر رضوی رویداد باسابقه و استخوان داری است/ هزاران سوژه نانوشته درباره سیره رضوی وجود دارد

نویسنده، کارگردان و بازیگر مطرح کشورمان گفت:جشنواره رضوی جزو جشنواره‌های باسابقه و به نظر من بسیار استخوان داری است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید جواد هاشمی اظهار کرد:جشنواره رضوی جزو جشنواره‌های باسابقه و به نظر من بسیار استخوان داری است و من دو سال در این جشنواره به عنوان مهمان با دو اثر”پنجره فولاد” و “مسافران” شرکت داشته‌ام.

وی با بیان اینکه به این دست از جشنواره‌ها نباید صرفا به دیدگاه مذهبی و اعتقادی نگریست، ابراز کرد:  به اعتقاد من میشود به چنین آثاری هم نگاه فنی و در یک بخش دیگر هم نگاه ملی داشت چرا که چه کسی در کشور ما والاتر و عزیزتر از امام رضا هست که مردم کشورمان اینگونه عاشقانه او را دوست داشته و نامش را در قلب خود حک کرده اند؟

هاشمی با اشاره به ارزش آثاری که در قالب هنر به بلندای نام این امام همام و سیره ایشان بپردازد، گفت: قطعا به هر میزان که در این حوزه کار کنیم  و اثر تولید و منتشر نمائیم باز هم در شأن  و طراز ایشان نخواهد بود اما به هر حال باید تلاشمان را بکنیم.

وی گفت: فکر می کنم جشنواره رضوی یا امام رضا آب باریکه‌ای است که حداقل در این سرزمینی که مزین به نام ایشان است، یاد کرامات و سیره حضرت باشیم.

هاشمی با بیان اینکه در هر صورت حوزه و موضوع امام رضا به حدی متنوع است که از هر دریچه‌ای میتوان بدان نگریست، گفت: از هر پنجره ای میتوان در حوزه رضوی وارد شد و با هر دید گاهی می‌شود در مورد حضرت رضا نمایش ساخت.

این بازیگر محبوب کشورمان ابراز کرد: قصه‌های عجیب و غریبی زیادی شنیده‌آپ که می تواند دستمایه اجرای نمایش باشد که ای کاش فرصت داشتم مکرر راجع به امام نمایشنامه می نوشتم چرا که طرح‌های زیادی وجود دارد و میلیون‌ها سوژه وایده در این خصوص هست که هنوز نانوشته است.

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه