آخرین بروز رسانی: 25ام دی, 1402

جشنواره‌های امام رضا(ع)، عطرافشانی فرهنگ رضوی در تمامی استان‌ها و سطح بین‌الملل است

تهران - مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: در طول این دوره بیست ساله یک جریان سازی فرهنگی خوبی ر با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی و تثبیت دهه کرامت در فضای کشور صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) ، جلسه معارفه فرهاد قائمیان به عنوان مدیر جشنواره امام رضا (ع) با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها و مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) از سال ۸۱ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شکل گرفت. جشنواره رضوی یک جشنواره عمومی با رویکرد عطر افشانی فرهنگ رضوی در اقصی نقاط کشور و حتی در سطح بین المللی است. جشنواره رضوی قابلیت‌های متنوع و متکثری در حوزه‌های فرهنگی هنری دارد.

وی افزود: در طول این دوره بیست ساله یک جریان سازی فرهنگی خوبی با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی و تثبیت دهه کرامت در فضای کشور صورت گرفته است. در دوره‌ای که به ما این مسؤولیت داده شد تا مدیریت جشنواره را بر عهده داشته باشیم ناظر بر اقتضائات و شرایط جامعه و آسیب شناسی که صورت گرفت، تلاش شد جشنواره در ساحت حرفه‌ای، تولیدات فاخری داشته باشد.

سعیدی زاده با بیان اینکه جشنواره حرفه‌ای جشنواره‌ای است که محصولات فاخر و اثرگذاری داشته باشد، گفت: جشنواره‌های رضوی را نیز بر اساس همین مهم طراحی کردیم، از این رو تلاش شد از میانه کار دوره گذار را شکل دهیم برای همین، دوره بیستم را می‌توان دوره گذار جشنواره رضوی نام گذاشت اما جشنواره بیست و یکم چون باید طلیعه رویکرد جشنواره‌های تخصصی ما با رویکرد تولیدات آثار فاخر و اثر گذار باشد، با همین نگاه به مدیریت جشنواره پرداخته شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: علمی شدن جشنواره‌ها و تخصصی شدن تولیدات از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود. بر همین اساس برگزاری جشنواره بیست و یکم را با محوریت دبیران تخصصی و شورای سیاست‌گذاری در هر بخش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شامل ۵ محور است، عنوان کرد: این پنج محور شامل شعر و ادبیات رضوی، سرود، آواها و نواهای رضوی، هنرهای نمایشی رضوی، هنرهای تجسمی رضوی و هنرهای تصویری رضوی می‌شود. در این پنج محور کلی ۱۲ رشته تخصصی تعریف شده است که عبارت است از : جشنواره شعر فارسی رضوی، جشنواره شعر عربی رضوی، جشنواره شعر آذری رضوی، جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، جشنواره سرود رضوی، جشنواره تئاتر خیابانی رضوی، جشنواره تئاتر رضوی در صحنه، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی، جشنواره عکس رضوی، جشنواره خوشنویسی رضوی، جشنواره گرافیک رضوی و جشنواره فیلم کوتاه رضوی.

سعیدی زاده از ابداع جشنواره روستایی رضوی خبر داد و گفت: جشنواره روستایی امسال برای اولین بار برگزار می‌شود و طرح این جشنواره برگرفته از جریانی است که در روستای کردر از توابع شهرستان میناب هرمزگان صورت گرفت و ما می‌خواهیم در ادامه آن جریان این جشنواره را برگزار کنیم. همچنین برگزاری جشنواره دانشجویی را نیز در دستور کار و بررسی داریم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در پایان گفت: امید است که ده سال دیگر جشنواره امام رضا(ع) با تلاقی که با جشنواره فجر پیدا می ‌کند، بتواند در همه سطوح با جشنواره فجر رقابت داشته باشد و یک جریان پویا و اثر گذار را در این حوزه شکل دهد.

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه