آخرین بروز رسانی: 11ام اردیبهشت, 1403

ترازو سنجش ترانه و شعر متفاوت است

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی گفت: بین ترانه و شعر مرز باریکی وجود دارد و همه ما باید بدانیم که ترازو سنجش ترانه و شعر متفاوت است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، محمد جواد شرافت با اشاره به کارکرد برگزاری سلسله نشست‌های «ترانه‌های رضوی، ظرفیت‌ها و ظرافت‌ها» که در خلال جشنواره امسال صورت پذیرفت، اظهار کرد: سال گذشته جشنواره شعر فارسی با محوریت شعرهای کلاسیک، نو و ترانه برگزار شد که در بخش ترانه توفیق آنچنانی نداشتیم.
وی افزود: در بخش‌های کلاسیک و نو آثار به لحاظ کمی و کیفی قابل قبول بود اما ترانه با وجود ظرفیت‌های خوبی از جمله ادغام با موسیقی دارد، آثار خوبی دریافت نشد.
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی بیان کرد: در همین راستا نشست‌های تخصصی حوزه ترانه را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم علاوه بر اطلاع رسانی بیشتر برای ترانه‌سراها، آثار جدیدی را نیز دریافت کنیم.
شرافت خاطر نشان کرد: حضور عبدالجبار کاکایی در نشست برگزار شده با ارادت ویژه‌ای که به محضر مبارک حضرت رضا(ع) دارد، گزینه خوبی برای اجرا بود.
وی ادامه داد: بحث‌های تخصصی حوزه رضوی با وجود آقای کاکایی بسیار خوب منتقل شد و امیدوارم این مباحث به اهلش با استفاده از مستندسازی که صورت پذیرفت به اهل انتقال پیدا کند.
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی با اعلام حضور 50 ترانه‌سرا در نشست ترانه‌های رضوی، ظرفیت‌ها و ظرافت‌ها تصریح کرد: در نشست برگزار شده بعضی از ترانه‌سراها موفق به خلق ترانه‌های جدیدی در حوزه رضوی شدند که برای دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد کرد.
انتهای پیام/ح.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه