به گزارش روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، نشست هم اندیشی کارگردانان هنرهای نمایشی رضوی با حضور فرهاد قائمیان مدیر جشنواره و دبیران این دوره از جشنواره و نیز کارگردانان حوزه‌های مختلف تئاتر رضوی برگزار شد.

اتابک نادری در این نشست ضمن عرض خداقوت و خوشامد به حاضرین رضوی اظهار داشت: تغییر رویکرد این جشنواره آغاز راهی است برای اینکه تئاتر رضوی تولید محور و محتوامحور باشد و حمایت از گروه‌های نمایشی بیش از پیش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در شورای سیاستگذاری این جشنواره بر آن بودیم تا از جشنواره کلیشه ای رایج فاصله بگیریم و به جشنواره مطلوب برسیم و در این حوزه علم افزایی صورت بگیرد . وی با تاکید بر اهمیت توجه به شکل مضامین، بر لزوم دوری از هر نگاه شعاری و کلیشه‌ای در هنر تئاتر رضوی صحه گذاشت.

نادری متذکر شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که باورپذیری مضامین اعتقادی و ارزشی رضوی را در این حوزه برای مخاطب بیشتر کنیم که این نیازمند مخاطب محور بودن و داشتن نگاه و زبان نو است. دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی نیز با اشاره به سخن امام رضا مبنی بر “اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را می‌شناختند بی شک از ما پیروی می‌کردند”، بر اهمیت خلق آثار متقن بر اساس سیره رضوی برای مخاطب تاکید کرد.

علی محمد رادمنش دبیری اسن بخش را برگ زرین افتخار خادمی خود برای ساحت امام رضا علیه السلام قلمداد کرد و از فعلان عرصه تئاتر خیابانی درخواست کرد بیش از پیش به تولید محتوا و مضامین اثرگذار شاخص و ماندگار همت گمارند.

مهدی سیم ریز دبیر تئاتر کودک و نوجوان رضوی نیز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جلسه سیاست گذاری بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را در گرایش به اجرای عموم آثار گامی ارزنده در نشر و ترویج بیش از پیش این هنر در سطح کشور قلمداد کرد.

زمانی، معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ، نیز اجرای همزمان بیش از ۵۰۰ نمایش در سراسر کشور را ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نشر فرهنگ رضوی دانست و با اشاره به اهمیت دقت فرآیند هیئت انتخاب آثار از داوران هر سه حوزه در این زمینه قدردانی کرد.