آخرین بروز رسانی: 11ام اردیبهشت, 1403

اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» در روستای سرکره بوشهر

دبیر ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» از پایان این بخش جشنواره با شناختن برگزیدگان رشته‌های پرده‌خوانی و نقالی روستایی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی و عکس روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، ابراهیم زاکری، با اشاره به برگزاری اختتامیه رشته‌های سرود و آئین‌های نمایشی در روستای «کردر رضوی»، اظهار کرد: ۲۳ گروه سرود و ۸ گروه نمایش در این دوره از جشنواره شرکت کرده و به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: جشنواره با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و تحکیم مبانی اسلامی برگزار شد و شاهد حضور گروه‌هایی از استان‌های مختلف بودیم که برخی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر راه را طی کرده بودند تا در این رویداد شرکت کنند.
دبیر ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم بیان کرد: اختتامیه رشته‌های پرده‌خوانی و نقالی روستایی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی و عکس روستایی در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر برگزار خواهد شد.
زاکری خاطرنشان کرد: این بخش از جشنواره که ذیل بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برپا می‌شود، با حضور 70 نفر از شرکت‌کنندگان و داوران برگزار خواهد شد.
جشنواره آسمان هشتم که از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرده، همواره به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در تقویم هنری کشور شناخته شده است. این جشنواره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و سایر نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و به ترویج فرهنگ و سیره رضوی می‌پردازد.
انتهای پیام/ح.م/

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه